"jag vill kunna känna mig nöjd med min kropp utan att behöva ta det överstyr"

2010-07-07 @ 21:04:06


Ålder: 18
Längd: 164
Vikt: 51
BMI: 18,9 (undervikt)


"Jag har för en tid sen vägt lite mer, så fort jag började gymnasiet börjde jag tappa några kilon utav pressen osv. Jag har aldrig riktigt varit nöjd med min kropp även fast jag vill det, jag känner att min mage står ut och att benen är förstora samt höfterna för breda, jag gillar itne heller mina bristningar på baksidan av låret, samt att mina bröst är för små. Jag försöker fokusera på det jag gillar men jag har lite svårt för att se dom delarna, vill inte att det här med idealet ska gå överstyr för överallt ser jag pinnsmala tjejer. Jag tycker inte att jag är tjock, jag känner mig normalviktig, men jag vill kunna känna mig nöjd med min kropp utan att behöva ta det överstyr."

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tycker det är modigt och riktigt bra av dig att skriva om det! Jag har gått igenom samma sak fast tvärtom jag var överviktig och skämdes över det och det är tufft det vet jag. Man måste bara kämpa och tro på dig själv!



Du är vacker oavsett vikt eller utseende.



<3

2010-07-07 @ 22:19:15     URL: http://therockingbecca.blogg.se/
Postat av: nina

alla har bristningar, celluliter och andra skavanker man inte gillar, så skit i dom! Jag har bristningar på hela insidan av låren, stora som syns ganska mycket, celluliter på låren/rumpan och har alltid önskat att jag hade större bröst. Men nu orkar jag inte lägga energi på dom sakerna, och det borde inte du heller!

2010-07-07 @ 23:13:03     URL: http://amelsnina.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Håller med Nina, alla har sånt. Det finns ingen som är utan. Det är liksom ingen idé att tänka på det och fokusera på sånt. Man mår absolut inte bättre av det. Man får lov att lära sig att acceptera sig själv för den man är. Det kan ta tid, det är jag själv medveten om. Jag är idag 25 år och det är väl egentligen nyligen jag lärt mig det. Visst finns det saker man skulle villja ändra på, men samtidigt är det inget som påverkar mig och mitt liv. Det finns andra saker i livet som är viktigare att fokusera på :)

2010-07-08 @ 10:57:27     URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0