"Jag har haft viktproblem när jag var i tonåren"

2010-06-20 @ 21:34:58


Längd: 160 cm
Vikt: 53 kg
BMI: 20.7 (normalviktig)


"jag  har haft viktproblem när jag var i tonåren, då hade jag ätstörningar. vägde då ca 47 kilo och målet var att väga under 40. sån tur var så har jag kommit ut den onda cirkeln och äter idag vad jag känner för. ätstörningsperioden var den jobbigaste i mitt liv och vill aldrig utsätta någon annan för det. Idag äter jag vad jag vill och äter gärna godsaker varje dag - men är noga med att bara äta det när jag är sugen och njuta av varenda tugga. Tränar gör jag dock aldrig vilket är väldigt osunt. Mina matvanor syns inte på vikten men har börjat synas på min mage som succesivt blivit större. Skulle vilja ha plattare mage och en fastare kropp, gärna även mindre bröst. Annars är jag på det stora hela rätt nöjd. Brukar säga lite skätmsamt att jag har så jävla snygg kropp på morgonen när jag itne ätit nåt haha."

Kommentarer
Postat av: nina

bra för henne att hon klarade sig och kom ifrån ätstörningarna.

snygg kropp :)

2010-06-20 @ 23:58:30     URL: http://amelsnina.blogg.se/
Postat av: matilda rosqviist

Villken stark brud de där! Och snygg kropp med

2010-06-21 @ 08:25:20     URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: Erik

Otroligt vacker kropp! Du ska aldrig behöva må dåligt över den var STOLT i stället!

2010-06-21 @ 09:32:15
Postat av: Cissi

Du är GRYM som kom ur ätstörningarna! Din kropp är jättesnygg och proportionelig! :)



Är ni intresserade av att läsa en forskning som gjort på hur vi uppfattar våra kroppar och att hjärnan gör att vi ser oss själva hela två tredjedelar större än vad vi i verkligheten är så kika in på detta inlägg där även länk finns till full artikel:



http://smileatlife.blogg.se/2010/june/hjarnans-spratt.html



Väldigt intressant och tänkvärt!

2010-06-21 @ 10:05:14     URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Anne

Kvinnligt vacker!!

2010-06-21 @ 13:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0