"Fast ångesten finns alltid där undermedvetet"

2010-07-07 @ 11:27:19


Ålder: 17
Längd: ca 166
Vikt: 64
BMI: 23.2 (normalvikt)

"Jag är för det mesta väldigt onöjd med min kropp. Jag har en historia tillsammans med självsvält och bullimi, svälten gick inte bra med bullimin har hållt i sig tills idag. Mer eller mindre. Jag har svårt för att visa mig i badkläder/underkläder för folk, t.om med min pojkvän. Men vissa dagar tänker jag "skitsamma, jag kunde varit fulare. Folk tycker inte att jag är tjock, så jag kanske inte är det?" och liknande tankar. Fast ångesten finns alltid där undermedvetet.
Jag tränar inte särskilt mycket, simmar längder ibland och går på crosstrainern ibland, då blir det upp till en timme. Jag gillar att cykla och gå och gör därför det väldigt ofta. Jag är vegan och äter därför inte kött eller mejeriprodukter.
Mina bröst är alldeles för stora och hängiga (kanske inte syns med BH på dock) och min mage kunde ha varit mindre utputande, den är min värsta fiende. Jag vill mer än allt annat ha en platt mage men det känns som om det aldrig kommer hända, om ni har träningstips blir jag glad.
Tycker förövrigt att denna blogg är en smart idé, det här är nog precis det många behöver. Bekräftelse."

Kommentarer
Postat av: åsa

Jag tycker du har en fin kropp. Den ser kvinnlig ut. Du är absolut inte tjock ! Svårt det där med självkänslan. Känner själv igen mig väldigt mycket i din berättelse. Självsvält och bulimi. Har nu kommit över allt det och lever med ett rätt normalt förhållande till mat men är fortfarande inte helt tillfreds med min kropp... Lycka till tjejen!

2010-07-07 @ 12:26:47     URL: http://lifeofamaniac.blogg.se/
Postat av: Madde

Till denna tjej: Jag avgudar din midja, så himla fin! :D

2010-07-07 @ 12:36:27     URL: http://fantasylife.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med föregående! du har absolut inte tjock och du har världens finaste midja :)

2010-07-07 @ 15:02:30
Postat av: Aidai

Dina bröst är jättefina tycker jag, vadå alldeles för hängiga? :) Dom skulle jag kidnappa om jag fick chansen, hihi. Själv har jag inga bröst alls :(. Men när jag någon dag blivit fri från mitt onda huvud som vägrar låta mig äta, så då, då kan jag joina dig och dina bröst! KRAM!

2010-07-07 @ 15:44:07     URL: http://mikida-aidai.blogspot.com
Postat av: MaryCaroline

Jag tänkte faktiskt lite på min egen kropp när jag såg denna. Är ungefär lika lång men väger 7 kg mindre. Även fast man är ganska smal egentligen har även jag putmage. Tränar som tusan för att få bort den, men det är nog bara att lära sig att leva med hur man ser ut, oavsett om man är nöjd eller inte. Och du har precis som jag, en fin midja. Du har ingenting att skämmas över :)

2010-07-07 @ 17:19:31     URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycket att du har en fin kropp:]

Att träna är ju alltid bra, även om man är smal som du.

Så du kan ju alltid göra några situps eller armhävningar på en speciell tid som du har bestämmt, & sen så gör du några mer för varje gång:)

2010-07-07 @ 19:11:01
Postat av: W

Sexig! Mycker sexig! /Man

2010-07-07 @ 19:21:34
Postat av: Frida

Du ser jättefin ut, frisk och sund. Du borde absolut inte skämmas eller känna dig tjock du har rätt slags kurvor helt enkelt. (=

2010-07-07 @ 21:59:23
Postat av: Linnea

Fan att man aldrig kan va nöjd med sig själv! Du ÄR fin och har en sund och snygg kropp..

Känner igen mig själv så mycket i texten.

2010-07-07 @ 23:10:27     URL: http://katinaheldine.blogg.se/
Postat av: LIENE

nej, inte tjock:)

2010-07-11 @ 22:30:35     URL: http://lienesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0