Hej och välkomna!

2010-06-01 @ 13:38:08

Denna bloggens ändamål är mitt i all kroppshets som ständigt pågår i media, hylla människokroppen. Hur vi än ser ut, är vi OK! Överviktiga & pinnsmala, långa & korta, elitidrottande eller rullstolsburna - oavsett hur vi ser ut. Så länge vi mår bra och är hälsosamma.

Jag förespråkar inte ett ohälsosamt leverne, varken i form hårdbantning eller överdrivet frosseri. Det är upp till var och en att ta hand om sin egen kropp på bästa vis. Kroppens utseende är under dessa förutsättningar helt fantastiskt oavsett form och storlek. Alla kan inte vara pinnsmala. Alla kan inte ha exotiska kurvor. Vi är alla skapta olika och vad som är vackert eller inte, sitter i betraktarens ögon.

I denna blogg är just DU välkommen att som anonym visa din kropp. I kläder eller utan. Du kan få feedback på vad andra tycker om just DIG. För det finns bara vackra kroppar. Med bilderna som skickas ska du tala om din längd, vikt och vilket BMI du har. Detta för att ta fokus från BMI-skalans hårddragningar. Min tanke är att synliggöra den skeva verklighetsuppfattning som många av oss har om våra kroppar.

Du kan också maila mig om du vill bli intervjuad i något särskillt sammanhang, för att få dina tankar och åsikter synliga.

Det kommer att tillkomma olika kategorier för olika projekt här i bloggen.

Jag godkänner inte kommentarer som är nedvärderande eller orelevanta.


Kommentarer
Postat av: E.

Bra ide!

2010-06-01 @ 21:57:54     URL: http://petite.nu
Postat av: Josephine

Jäkligt bra idé faktiskt! :) Hejja!

2010-06-16 @ 12:56:36     URL: http://shopoholicer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0